CEIP Pare Jofré El Puig

Benvinguts i benvingudes al nostre bloc. Passeu, passeu...

dijous, 22 de gener del 2015

Caldera de Sant Pere

Com és tradicional a la nostra escola, hem celebrat Sant Pere d’una manera molt especial: fent la caldera al pati de l’escola per a tot l’alumnat i professorat. Ha segut un dia molt especial, amb molta diversió i molt bon ambient.
De bon matí ho hem preparat tot i quan els xiquets arribaren escola reberen la sorpresa de vore el foc en marxa i la caldera del que seria el seu dinar al menjador. Mentre avançava el matí, totes les classes anaren passant per vore com anava elaborant-se el dinar a la caldera i axí, in situ, Sigfrido, Vicent i Maties explicaven als xiquets i xiquetes el que anaven fent: rentar i pelar la verdura, posar-la a remulla, preparar la carn i l'arròs...
A l’hora del pati arribà el moment de la trencà de perols! Amb molta expectació tots els xiquets es van reunir al pati per vore com els més majors trencaven els perols i tots s'amuntonaven per arreplegar llepolies i monedes. Va ser molt divertit!
I a l’hora de dinar... tot l’alumnat i professorat va gaudir d’un excel.lent arròs en caldera!!







dimecres, 21 de gener del 2015

Hem fet un coet !!!

Seguim amb el nostre projecte sobre la ciència. Hui, gràcies a l'ajuda de Manel Perucho i Enric Marco, professors de la Universitat de València, hem estat aprenent moltíssimes coses d'astrofísica.
I, a més a més, hem fet volar un coet al pati de l'escola. Ha costat un poquet per problemes tècnics però... així és la ciència! Han inistit fins que, finalment, s'ha enlairat.... i molt!
Vegeu el vídeo si s'ho creieu...







dilluns, 22 de desembre del 2014

1.326 € !


Gran èxit del XIIé Mercat Solidari!

Com cada curs, quan l’any ja s’acaba, tota l’escola hem treballat conjuntament per fer el nostre Mercat Solidari. I ja portem dotze anys engrandint el nostre mercat...! Enguany, arrel del nostre projecte sobre ciència (Eureka!) hem estudiat el tema de de les malalties rares i les dificultats en el finançament de la investigació mèdica en aquest àmbit.  He conegut el treball de la “Federación Española de Enfermedades Raras (FEDER)” i hem decidit dedicar el nostre treball a ajudar-los.
Hem treballat dur en diferents tallers i amb els objectes elaborats per xiquetes i xiquetes, 
pares i mares, hem muntat les diferents paradetes. També s’han implicat activament les 
famílies mitjançant l’AMPA i moltes empreses i comerços del poble que ens han donat 
articles i regals per a la rifa. La recaptació econòmica ha estat prou estimable 
(1.326 €) i, sobretot, es van produir tones de solidaritat! 












Els Reis Mags ens visiten!

Com cada any, puntuals, han vingut els Reis Mags per arreplegar les cartes dels nostres xiquets i xiquetes. L'expectació ha sigut enorme!





dijous, 18 de desembre del 2014

dimecres, 26 de novembre del 2014

ENS PREOCUPEN ELS PINS!!!!

Estem estudiant què passa amb els pins de les nostres muntanyetes. Hem anat a La Patà i a la muntanya de Santa Bàrbera. Estem observant com afecta el "tomicus" als troncs dels arbres i a les fulles. També hem vist els paranys que s'han posat.. Anem a seguir estudiant la qüestió i despŕes vorem què fem. Caldrà actuar!




dilluns, 24 de novembre del 2014

SOM CIENTÍFICS!

Seguim amb el nostre projete sobre la ciència (Eureka!). La setmana passada visitàrem el Museu de la Ciència i esdevinguérem científiques! És xulo!








dimarts, 18 de novembre del 2014

dimarts, 4 de novembre del 2014

MINIOLIMPIADES AL POLIESPORTIU

Els grups de 5è i 6è hem passat tot un matí al Poliesportiu treballant activitats esportives que havíem treballat a Educació Física: llançament de javelina, salt de longitud, curses... I, al final, els diplomes!
Enhorabona a tots/es i al mestre, Jose!