CEIP Pare Jofré El Puig

Benvinguts i benvingudes al nostre bloc. Passeu, passeu...

dijous, 24 de gener del 2019

CALDERA DE SANT PERE

Hui hem tingut el gran plaer de dinar la tradicional Caldera de Sant Pere. Gràcies a la col·laboració desinteressada dels festers, hem pogut aprendre el procés d'elaboració de la caldera i algunes tradicions de la festa de Sant Pere.
Ha sigut un gran dia!!
Moltes gràcies a Vicente i a Sigfrido per haver-ho fet possible!!
Ací podeu vore algunes fotos.






















dijous, 17 de gener del 2019

CONTINUEM AMB ACTIVITATS DE ROBÒTICA

Continuem amb les activitats de robòtica. Amb aquest recurs aprenem a construir un robot, i també a programar una sèrie d'ordres a l'ordinador que seran executades posteriorment pel nostre robot. És una activitat molt interessant i educativa.  Aquesta activitat està dintre de les activitats realitzades pel menjador escolar.

Vegeu!!







INICIEM EL TREBALL AMB L'HORT ESCOLAR

Ja hem iniciat els treballs amb l'hort escolar!! Aquesta activitat es realitza dins de les activitats de menjador escolar. Hem preparat la terra i hem plantat les primeres llavors. Cada dimecres anem un grup d'alumnes, amb Rosa, educadora del menjador escolar, que ens indica quines  son les tasques necessàries per poder tindre una cura adequada del nostre hort. Pròximament vos mostrarem els fruits del nostre treball. Estem molt contents amb el nostre nostre hort escolar!!








dissabte, 12 de gener del 2019

Tallers d'educació bucodental



Continuem amb la realització dels tallers d'educació bucodental, que forma part de les activitats planificades en el menjador escolar. En aquests tallers aprenem com raspallar-se les dents i prendre consciència de la importància de tindre una bona salut bucodental. La nostra mascota, "Pasti", estarà en casa d'algun alumne duran uns dies. S'ho passem d'alló més bé!!





POSEM EN PRÀCTICA LA MEDIACIÓ!!

L'equip de mediació ja està en marxa!! Durant el primer trimestre ens hem dedicat a la formació de l'equip de mediadors, xiquets i xiquetes voluntàries de les classes de 5è i 6è, que han estat formant-se per a ajudar a la resolució dialogada i pacífica dels conflictes. Enguany, la comissió de mediació està formada per alumnat, professorat i familiars que voluntàriament han volgut implicar-se. Ací us deixem unes fotos de les pràctiques de les tècniques que hem après durant la formació. Ha sigut una experiència molt enriquidora!!







divendres, 4 de gener del 2019

EL MERCAT SOLIDARI HA SIGUT UN ÈXIT!!
















El Mercat solidari de 2018 ha sigut un èxit. Com cada any, la recaptació aconseguida es destina a una associació benèfica. En el cas d'enguany, s'ha destinat a ASFAPE, Associació de Familiars amb Perthes. Hem tornat recaptar molt per damunt dels 1500 euros, en concret 1530 euros, la qual cosa denota una gran participació de tota la comunitat educativa. Gràcies per la vostra participació i, seguirem treballant per una escola solidària i sensible. Salutacions!!

dimecres, 12 de desembre del 2018

MERCAT SOLIDARI 2018

El proper dijous 20 de desembre celebrem el nostre tradicional Mercat Solidari. Enguany, l'organització beneficiària serà ASFAPE, associació de familiars amb Perthes. Us esperem!!

dijous, 29 de novembre del 2018

CONSELL DE DELEGATS i DELEGADES

Aquest curs hem constituït el Consell de Delegats i Delegades. Aquest Consell està format pels delegats i delegades de cada aula de Primària. És un organisme de representació de l'alumnat per tal de donar veu a l'alumnat en determinades decisions de centre, i poder implicar-los en els nostrs processos de millora. Ja han eixit propostes interessants! Ho van fer genial!!



MÉS ACTIVITATS PER A UN CURS PLE D'EMOCIONS

Compartim amb tots vosaltres un munt d'activitats que estem desenvolupant en aquest curs, UN CURS PLE D'EMOCIONS. Des de primers de setembre estem treballant aquest aspecte en diferents activitats d'aula.
A més a més, donem continuïtat a les activitats que se realitzen al menjador escolar. En les següents fotos teniu una bona mostra de totes elles.

Continuarem informant-vos!!














diumenge, 3 de juny del 2018

RESULTATS DELS "BERENARS'18"

Estimades famílies,

Allà pel gener de 2018 es començà a formar la Comissió Mixta d'Anglès. En aquesta comissió formada per famílies, mestres, ex-alumnat de l'escola i escoltades les aportacions que l'alumnat feia des de les aules, començàrem a pensar/somiar en la millora de l'àrea de dita llengua.

I un d'aquests somnis va ser fer per ajudar a que tot l'alumnat de 3r i 4t puguera anar a la Setmana d'Immersió Lingüística programada per al mes de juny. No volíem que cap alumn@ es quedara apartat de dita activitat per una qüestió econòmica.

Moltes van ser les idees que van eixir a la comissió per tal d'aconseguir donacions i financiar al màxim possible la quantitat econòmica necessària, però finalment ens vam centrar en una. Organitzat per l'AMPA de l'escola i amb la col·laboració de l'Ajuntament d'El Puig, es posà en marxa l'oferiment de berenars a la porta de l'escola. La idea era fomentar la col·laboració entre la Comunitat Educativa, que hauria de ser solidària amb l'alumnat de 3r i 4t.

Finalment, després de 12 berenars i una rifa, s'han recaptat 2.085€ gràcies a la vostra PARTICIPACIÓ en dites activitats. Això repercuteix en que cada alumn@ dels 40 participants va a rebre 52€.

Ara és temps d'avaluar i pensar en com millorar, però el que està clar és que...

HEU TIRAT UNA MÀ
HEU PARTICIPAT
HEU FET COMUNITAT

Només ens queda animar-vos a participar en tots els espais que l'escola ofereix (grups interactius, comissions mixtes, volta a peu/bici, col·laborant amb l'AMPA, etc.), perquè tenim el mateix objectiu (la formació d'elles i ells) i perquè TOTS JUNTS FEM ESCOLA!

Ací deixem un vídeo resum del que ha donat de sí aquesta activitat.



MOLTES GRÀCIES A TOTS/ES PER LA VOSTRA AJUDA I PARTICIPACIÓ!

EL CURS QUE VE, MÉS!